peterpeelsvandaag

Vandaag 28 november 2005 ben ik begonnen met mijn dagboek op het internet. Ik kwam op het idee door een stukje vn Wim de Bie in het magazine van de Volkskrant die refereerde aan zijn website "Bieslog". Ik moet er nog eens over denken hoe ik dit precies ga doen, maar vooralsnog lijkt het me heel leuk.

vrijdag, augustus 10, 2007

Tineke:

Gisteravond toenemend pijn, telefoneren met AVL resulteerde in weer orale pijnstilling erbij.
Vanmorgen diverse telefoontjes met pijnarts, radioloog en uroloog.
Afgesproken maandag toch de rechter heup te bestralen om 10.00.
Pijnpleisters verhoogd in dosering.
Peter steeds weer in nieuwe warme baden, plassen lukt niet goed.
Uiteindelijk de sirene van de rode Nissan aangezet en Peter met heel veel stuwingspijn van de nieren door het niet kunnen plassen naar het AVL gebracht.
Daar kwam met spoed een uroloog van de OK die catheteriseerde en Peter van 1 liter urine bevrijdde. Wat een opluchting.
We zijn net thuis en zitten allebei nog na te trillen van de ellende en de zenuwen.
Peter probeert nu te slapen op een heerlijke Tempur matras, die vanmorgen door de thuiszorg gebracht is en ik kruip er nu naast.

Peter houdt een week een verblijfscatheter in omdat de blaas nu enorm overrekt is en moet herstellen.
Wordt dan een dag opgenomen of het plassen zelf weer kan gaan lukken of toch weer een catheter.

1 Comments:

At 3:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dag Peter,

Enkele jaren geleden had ik 's nachts een obstructie van de urineleider door nierstenen. Tegen de tijd dat de dokter van wacht me 'bevrijdde' kroop ik letterlijk op handen en voeten door de wachtkamer. Al is mijn miserie niet met de jouwe te vergelijken, ik kan me er dus wel iets bij voorstellen.

Tempur is inderdaad een fijn materiaal. Vroeger had ik vaak last van torticollis, sinds ik zo'n hoofdkussen heb, heb ik vrijwel geen nekpijn meer. Het bevalt me in die mate dat ik er - slechte slaper zijnde - over denk zo'n matras te kopen, al zijn ze duur. Het materiaal is ontwikkeld voor de ruimtevaart om de druk bij take-off op te vangen. Naar het schijnt zou je op zo'n matras beduidend minder draaien en woelen door de optimale drukverdeling.

Groetjes,
Johan Heirman

 

Een reactie posten

<< Home